فیلتر دونالدسون Donaldson

فیلتر دونالدسون Donaldson

فیلتر دونالدسون Donaldson

فیلتر دونالدسون محصول برند معتبر آمریکایی DONALDSON می باشد که در انواع مختلفی شامل انواع فیلتر روغن دونالدسون، فیلتر گازوئیل دونالدسون، فیلتر سپراتور دونالدسون، فیلتر هوای موتور و فیلتر هوای موتور تولید می شود.

شرکت دونالدسون در کشورهایی مثل بلژیک ،چین ، انگلیس، مکزیک، تایلند، ایالات متحده، روسیه، ژاپن، ایتالیا، فرانسه و آلمان مشغول به فعالیت است. این شرکت به خاطر نوآوری هایی که در زمینه تولید فیلتر داشته است شرکتی شاخته شده و برند به حساب می‌آید و دارای نمایندگانی در سراسر دنیا می باشد که از این طریق می تواند محصولات باکیفیت خود را مصرف کنندگان ارائه دهد. شرکت فیلتر دونالدسون با گذشته ۱۰۰ سال هنوز هم در ۴۴ کشور جهان دارای ۱۶۰۰ نمایندگی پخش میباشد.

بکارگیری جدیدترین تکنولوژی و ماشین آلات و بهره گیری از آخرین فناوری های علمی در تبادل مستقیم با دانشگاه های برتر کشور آمریکا در جهت بهبود کیفیت محصولات از دیگر مشخصه های فیلتر دونالدسون DONALDSON محسوب می شود. از نظر کیفی و طول عمر انواع فیلتر جات دونالدسون DONALDSON در بالاترین رده های جهانی قرار داشته که بر روی بسیاری از ماشین آلات آمریکایی بصورت OE از آن استفاده می شود.

مخترع فیلتر Donaldson شخصی امریکایی به نام فرانک دونالدسون بود. فرانک دونالدسون یک فروشنده بود که در شر کت تراکتور سازی کار میکرد. او بعد از بازدید از یک مزرعه متوجه شد گرد و غبار چه تاثیر منفی می تواند روی موتور تراکتور داشته باشد.فرانک به وسیله یک دستگاه پاک کننده ی هوا که برای محافظت از تراکتورها در برابر گرد و غبار استفاده می شد اولین اختراع خود را به ثبت رساند و شرکت دونالدسون را در سال 1915 تاسیس کرد.

در سال ۱۹۲۰ به علت رخ دادن یک آتش سوزی که ناشی از جرقه ی موتور بود این شرکت را به سمت تولید اگزوز برد. به دلیل اینکه دونالدسون موفقیت و اختراعات زیادی در زمینه ی ماشین های کشاورزی داشت کم کم به سمت بازار ادوات معدنی و راهسازی هدایت شد. فیلتر یار نماینده فیلتر دونالدسون در ایران می باشد که با ارائه ی بهترین خدمات و تضمین کیفیت آنها فیلترهای دونالدسون را به مشتریان خود ارائه می دهد.

چرا فیلترهای دونالدسون؟

تولیدات بسیاری از فیلترهای دونالدسون انحصاری میباشد که تکنولوژی ساخت آنها تنها در اختیار شرکت دونالدسون هستند.

فیلترهای هوای تولید شده دونالدسون به دلیل نوآوری و مهندسی پیشرفته که باعث کاهش هزینه های نگهداری ماشین آلات راهسازی شده است توسط اغلب تولیدکنندگان ماشین آلات راهسازی و معدنی به عنوان فیلتر اصلی در خط تولید  استفاده میشود.

دونالدسون با ارائه محصول BLUE  که از فناوری و مهندسی پیشرفته MEDIA کاغذ برخورداراست گامی بزرگ در ارتقا کیفیت محصولات خود برداشته است.

شرکت دونالدسون با تکیه بر دانش روز افزون و تکنولوژی برتر خود، سیستم تصفیه سوخت و روغن  (اسمارت فیلتراسیون) را طراحی و ارائه نموده،  که در پی آن نتیجه ایی شگرف در راستای کاهش هزینه ها و نگهداری ماشین آلات در کارگاه های معدنی و عمرانی شده است.

تکنولوژی تولید کارتریج فیلتر دونالدسون آمریکا

بسیاری از تولید کنندگان فیلتر آلات صنعتی در دنیا خود تولید کننده موتورهای دیزلی نیز هستند که در این میان می توان به فیلتر فیلیتگارد تولید برند کامینز Cummins آمریکا، فیلتر ولوو که به تولید موتور های دیزلی ولوو می پردازد و فیلتر کاترپیلار توسط برند کاترپیلار تولید می شود نام برد. در این میان دو برند فیلتر دونالدسون DONALDSON آمریکا و مان MANN آلمان از برند های معتبری هستند که به تولید فیلتر آلات صنعتی می پردازند و بر روی بسیاری از موتور های قدرتمند با برند های معتبر به صورت قطعه اصلی اتصال پیدا می کنند. رمز موفقیت فیلتر دونالدسون در قابلیت جذب بالا و طول عمر مناسب در بکارگیری تکنولوژی منحصر به فرد در فراوری کارتریج های این برند صنعتی می باشد. کارتریج های فیلتر دونالدسون از یک الگوریتم لگاریتمی لایه ای استفاده می کنند بدین گونه که در بیرونی ترین لایه در تماس با سیال چه در فاز مایع و چه در فاز گازی ابعاد حفره ای بالاتری داشته تا در بیرونی ترین مرحله ذرات معلق و آلاینده هایی در سایز های بزرگتر را جذب و با عبور آلاینده هایی در سایز های ریز تر از بسته شدن منافذ در بیرونی ترین لایه جلوگیری کنند. این امر سبب می شود تمامی لایه های کارتریج فیلتر دونالدسون بصورت نوبتی در امر جذب آلاینده ها شرکت کرده و این ترتیب به صورت لگاریتمی بالا می رود بگونه ای که در درونی ترین لایه از کارتریج فیلتر دونالدسون ذرات و آلاینده های معلق تا سایز 4 میکرومتر را دارد. بسیاری از تولید کنندگان فیلتر آلات صنعتی در حال حاضر بر همین مبنا به تولید کارتریج های خود می پردازند اما رعایت نسبت در فیلتر دونالدسون با دقت بسیار بالایی صورت گرفته که حداکثر طول عمر را برای این سری از فیلتر آلات صنعتی پدید می آورد.

1 نظر

  • یکی از با کیفیت ترین فیلترهای مصرفی که عمر بالایی هم دارن و کیفیت ساخت فوق العاده ای!!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.